هدف دین بهائی ایجاد وحدت است

به مناسبت نزديك شدن سال چهارم زنداني شدن بي گناهان در بند رها ، هاله و ساسان

15 مهر

13 روز تا اتمام سومین سال

لازم به ذکر است که برخی نوشته ها به طور مستقیم به این سه عزیز یا فعالیت آنها بر نمی گردد

 

«ولکن الیوم منع الناس اعراضهم عن ادراک مانزل بالحق من لدن منزل قدیم.»

 

سبحان الله آیات باهرات از جمیع جهات احاطه نموده مع ذلک اکثری از عباد از مشاهده و آگاهی آن محرومند . از حق میطلبم توفیق عطا فرماید تا جمیع بر لالی مستوره در اصداف بحر اعظم آگاه شوندو به لک الحمد یا اله العالم ناطق گردند.

«یا معشر المنصفین در امواج بحر بیان و علم الهی نظر نمائید و تفکر کنید تا بلسان ظاهر و باطن شهادت دهید بان عنده علم کل شی فی الکتاب لایعزب عن علمه من شی انه اظهر ما کان مکنونا اذا ستوی علی عرش البیان فی الماب و آنچه نازل شده کلمه به کلمه در ارض ظاهر گشته و میشود از برای احدی مجال اعراض و اعتراض نه ولکن چون انصاف مخذول و مستور اکثری باوهامات خود تکلم می نمایند.»

همیشه رسم بر این است که برای یک اتفاق مهم اخباری از پیش گفته می شود مثلا قبل از شیوع یک بیماری واگیر دار اطلاعاتی در دسترس مردم قرار می گیرد .سازمان هواشناسی سردی و گرمی هوا یا بارش برف و باران را از پیش گزارش می کند . برای شرکت در یک کنفرانس یا جشن مهمانان را از پیش در خصوص مکان و زمان آن مطلع می کنند . برای جلوگیری از وقوع جرم افراد را با قوانین و مجازاتهای در نظر گرفته شده برای خاطئین آگاه می کنند. و در سنت الهی مومنین هر ظهوری به ظهور بعد بشارت داده می شوند . اگر اینطور نبود جایی برای مجازات و مکافات اخروی باقی نمی ماند و عدالت الهی خدشه دار میشد.

در جمیع کتب الهی عباراتی تقریبا مشابه می توان یافت که به ظهور موعودی در آخر الزمان اشاره می کنند مثل «یوم الرب العظیم «- «ذلک الیوم و تلک الساعه»- «یاتی الهنا «- » للقا الهک»و… و تا جایی که تاریخ گواهی می دهد همه پیروان ادیان الهی تا امروز منتظر ظهور موعود وعده داده شده هستند. در این مقاله سعی شده است که قسمتی از یکی از الواح حضرت بهاالله را که ضمن اشاره به ایات کتب مقدسه در خصوص ظهور موعود الهی توضیحاتی نیز در خصوص مفاهیم آیات آمده است عینا درج گردد تا ضمن آشنائی قارئین محترم با سیاق کلام ایشان به عنوان مظهر ظهور امر الهی در این زمان با دقت نظر و تعمق در حقایق مکنونه در این کلمات عالیات پی برده و به برکت این درک و فهم سوتفاهمات ناشی از ظنون و اوهامات بر طرف شده اسباب اتحاد و اتفاق و صلح در بین مذاهب مختلف بر قرار گردد.

»     يا شيخ نغمات انجيل را باذن انصاف بشنو قوله عزَّ بيانه که از بعد اخبار ميفرمايد ( و أمّا ذلک اليوم و تلک السّاعة فلا يعلم بهما احدٌ و لا الملائکة الّذين فی السّماء و لا الابن الّا الأب )

و مقصود از اب در اين مقام حقّ جلّ جلاله است و اوست مربّی حقيقی و معلّم معنوی * يوئيل ميفرمايد ( لأنَّ يومَ الرَّبِّ عظيم و مخوف جدّا فمن يطيقه ) اوّل در بيان جليل مرقوم در انجيل ميفرمايد ( احدی بحين ظهور آگاه نه لم يحطْ به الّا اللّه العليم الخبير ) و در ثانی عظمتِ ظهور را ذکر مينمايد *

و همچنين در فرقان ميفرمايد ( عَمَّ يَتَساءَلونَ عن النّبأ العظيم ) اينست آن نبأيکه عظمتش در اکثری از کتب قبل و بعد مذکور * اينست آن نبأيکه ارتعدتْ به فرائصُ العالم الّا من شاءَ اللّه الحافظُ النّاصر المعين * چنانچه بابصار ظاهره مشاهده شد که جميع عباد و من فی البلاد منقلب و متحيِّر گشتند الّا من شاء اللّه *

اشعيا فی کتابه قوله ( علی جبل عال اصعدي يا مبشّرةَ صهيون ارفعی صَوْتَکِ بقوّة يا مبشّرة أورشليم ارفعی لا تخافی قولی لمدن يهوذا هو ذا الهک هو ذا السيّد الرّبّ بقوَّة يأتی و ذراعه تحکم له ) * امروز جميع علامات نمودار مدينه بزرگی از آسمان نازل شده و صهيون از ظهور حقّ مهتَزّ و مسرور چه که نداء اللّه را از کلّ جهات اصغا نموده * امروز اورشليم ببشارت جديد فائز چه که مقام جميّز سرو آزاد ايستاده * اورشليم محلّ زيارت جميع احزاب عالم است و بقدس ناميده شده و آن و صهيون و فلسطين جميع در اين اراضی واقع اينست که ميفرمايد )طوبی لمن هاجر الی عکَّاء ) *

عاموص ميفرمايد ( انَّ الرَّبَّ يُزَمْجِرُ من صهيونَ و يأتی صوته من أورشليم فتنوح مراعی الرّعاة و ييبس رأس الکرمل ) و کرمل در کتاب الهی بکوم اللّه و کَرْمُ اللّه ناميده شده * و همچنين ميفرمايد )يأتی إلهُنا و لا يصمت )*

در اين بيان مقصود عالميان که بعاموص فرموده تفکّر نما قوله ( فاستعِدّ للقاء الهک يا اسرائيل فانَّه هو ذا الَّذي صنَعَ الجبالَ و خلقَ الرِّيحَ و أخبر الانسانَ ما هو فکره الَّذی يجعل

الفجر ظلاماً و يمشی علی مشارف الأرض يَهْوَه إله الجنودِ اسْمُه ) ميفرمايد فجر را تاريک مينمايد مقصود آنکه اگر در حين ظهور مکلّم طور نفسی خود را صبح صادق داند بقوَّت و قدرت الهی تاريک ميشود صبح کاذبست و خود را صادق ميداند ويل له و ويل لمن اتَّبعه من دون بيّنةٍ من اللّه ربّ العالمين *

اشعيا ميفرمايد )يسمو الرَّبُّ وحده فی ذلک اليوم ) و در عظمت ظهور ميفرمايد )ادخلْ الی الصّخرة و اختبئ فی التّراب من أمامِ هيبة الرَّبّ و من بهاء عظمته ) و در مقام ديگر ميفرمايد ( تفرح البرّيَّةُ و الأرضُ اليابِسةُ و يبتهجُ القفرُ و يُزهِرُ کالنّرْجس يُزهِرُ أزهاراً و يبتهج ابتهاجاً و يُرَنِّمُ يُدفع اليه مجدُ لبنان بهاءُ کرمل و شارون هم يرون مجدَ الرَّبّ بهاءَ الهنا ) و همچنين ميفرمايد ( قولوا لخائفی القلوبِ تَشَدَّدوا لا تخافوا هو ذا الهکم ) * اين آيه مبارکه دليل است بر عظمت ظهور و عظمت امر چه که نفخه صور عالم را مضطرب مينمايد زلزله و خوف کلّ را احاطه ميکند*

 

«اليوم دين اللّه و مذهب اللّه آنکه مذاهب مختلفه و سبل متعدّده را سبب و علّت بغضاء ننمايند اين اصول و قوانين و راههای محکم متين از مطلع واحد ظاهر و از مشرق واحد مشرق و اين اختلافات نظر بمصالح وقت و زمان و قرون و اعصار بوده * ای اهل بها کمر همّت را محکم نمائيد که شايد جدال و نزاع مذهبی از بين اهل عالم مرتفع شود و محو گردد حبّا للّه و لعباده بر اين امر عظيم خطير قيام نمائيد ضغينه و بغضای مذهبی ناريست عالم سوز و اطفاء آن بسيار صعب مگر يد قدرت الهی ناس را از اين بلاء عقيم نجات بخشد * »

تاييدات الهي شامل حال هر متحري حقيقي كه بجستجوي حقيقت است

 

 

Advertisements
این نوشته در معرفی دین بهائی ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

Please log in using one of these methods to post your comment:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s