بیانیه سناتور مارک کرک (ایلینوی) در حمایت از مسابقه دو صحرانوردی برای بزرگداشت زندانیان زن عقیدتی در ایران

بیانیه سناتور مارک کرک (ایلینوی) در حمایت از مسابقه دو صحرانوردی برای بزرگداشت زندانیان زن عقیدتی در ایران

یکشنبه 12 ژوئن 2011

من افتخار می کنم که از شما که در مسابقه دو برای حقوق بشر و به منظور پشتیبانی از زنان بیشماری که شجاعانه برای مردمسالاری و حقوق بشر کوشش می کنند شرکت می کنید، حمایت کنم. ایران رویان اقدام مهمی را آغاز کرده و آگاهی رسانی دربارۀ سرکوب بهترین و درخشنده ترین زنان سرزمین ایران توسط حاکمیت در این مقطع مهم، کاری ارزنده و حیاتی است. ایالات متحده امریکا نیز باید از اینان—و تمام ایرانیانی—که در راستای برقراری دموکراسی و آزادی کوشا هستند پشتیبانی کند.

در دوران جنگ سرد، تلاش کنشگران اهل شوروی برای مردمسالاری و حقوق اساسی در کشورشان، در امریکا کوششی شناخته شده بود.

اکنون ما باید این روح را بازیابیم و کوششگران درون ایران را به جهان معرفی کنیم و تکاپوی آنان را به همگان بشناسانیم. امروز شما برای زنانی مانند اینان می دوید :

مهدیه گلرو و باهره هدایت، دانشجویانی که بی وقفه برای حقوق دانشجویان و زنان می کوشند،

نسرین ستوده، وکیل، کوشندۀ حقوق زن و مادر دو فرزند،

لیلا توسلّی، مهندس، یک اعتراض کنندۀ صلحجو، و یک نو عروس،

فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت، دو رهبر محترم دین بهائی

من مشتاقانه در انتظار کمپین تازه «ما فراموش نمی کنیم» هستم. در مجلس سنای امریکا، من نیز مشغول القاء همین پیام مهم از طریق قوۀ مقننه و برنامه آگاهی از معترضان ایرانی هستم. مادران، دختران، روزنامه نگاران، دانشجویان، وکیلان، تمامی باورهای  دینی و تمامی قومیتها که زندانی، شکنجه و از حقوق اولیه انسانی محروم شده اند نباید، و نمی توانند فراموش شوند.

برای همگی شما در مسابقۀ امروز بهترینها را آرزومندم و شما را تشویق می کنم که به تلاش خود تا زمانی که همه ایرانیان آزادی و دموکراسی را در ایران تجربه کنند ادامه دهید.

 

این نوشته در حقوق بشر ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

